الگوریتم های گوگل

الگوریتم های گوگل

هدف الگوریتم های گوگل چیست؟

به دلیل سواستفاده خیلی ها برای اینکه با محتواهای بی کیفیت جایگاه های بالای در گوگل به دست آورند گوگل برآن شد که جلوی کلاه برداری مجرمان را بگیرد و جریمه کند.
می توان اینگونه گفته که الگوریتم های گوگل قوانین کشور گوگل است که اگر آن ها را زیر پا بگذارید باعث می شود که جریمه شوید.

الگوریتم پاندا:

الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا گوگل

تاریخ انتشار این الگوریتم گوگل ۴ اسفند ۱۳۸۹ می باشد که هدف از این الگوریتم پاداش دادن به وب سایت های با محتوای خوب و طولانی و باکیفیت است و جریمه وب سایت های با محتوای بی کیفیت.
-محتواهای کوتاه
الگوریتم پاندا محتوا های کوتاه را دوست ندارد و آن ها را یا از نتایج حذف می کند یا اینکه رتبه های بدی به آن می دهد.
-محتواهای تکراری
این الگوریتم گوگل با محتواهای تکراری نیز میانه خوبی ندارد حالا این محتوا از سایت های دیگر باشد یا از سایت خودتان تفاوتی ندارد و سعی کنید از محتوای کپی استفاده نکنید.
-محتواهای بی کیفیت
محتواهای که ارزش نداشته باشند و کم کیفیت باشند هم توسط پاندا شناسایی می شود
-مزرعه محتوا
استفاده از تعداد زیادی فریلنسر و تولید محتوای بی کیفیت یکی دیگر از وظایف الگوریتم پاندا شناسایی مزرعه محتوا می باشد.
-عدم تطابق با جستجوی انجام شده
در صورتی که شما در نتیاجی باشید که محتوای شما با آن نتایج تطابق نداشته باشد این الگوریتم شما را از آن نتایج حذف می کند.
از کجا بدانیم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده ایم؟
افت ناگهانی در رتبه بندی و کاهش شدید ترافیک گوگل شما می تواند دلیل جریمه شدن شما باشد.
البته این افت می تواند به دلیل پیدا شدن رقیب جدیدی باشد یا اینکه آن کلمه به صورت مدتی جستجوی بالای داشته باشد به طور مثال کادوی ولنتاین فقط در یک بازه زمانی خاص جستجوی بالای دارد.
در صورت جریمه شدن چکار کنیم:
خب اغلب الگوریتم پاندا الگوریتم سختگیری است و در صورت جریمه شدن باید تلاش زیادی انجام دهید تا رتبه های قبل خود را به دست آورید.
-توقف محتوا به سبک مزرعه محتوا
-بروزرسانی مطالب قبلی و بهبود محتوا از لحاظ طول محتوا و کیفیت
-تطابق محتوا با آن چیزی که کاربر دنبال آن است
-حذف محتواهای تکراری
در نتیجه اگر وب سایت شما محتوای به روز و با کیفیت تولید می کند نیاز نیست ترسی از این الگوریتم گوگل داشته باشید بلکه می توانید پاندا را دوست داشته باشید وآن را رفیق خود کنید.

الگوریتم پنگوئن:

الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن گوگل

تاریخ انتشار توسط گوگل ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ و هدف اصلی الگوریتم مبارزه با لینک سازی های اسپم و چگالی کلمات کلیدی می باشد.
-بک لینک های بی کیفیت
ایجاد بک لینک های بی کیفیت و یا نامرتبط و یا خرید لینک و تمام کارهای که باعث شود شمارا به طور مصنوعی در دید گوگل محبوب نشان دهد وظیفه ی این الگوریتم است که وب سایت های متخلف را جریمه کند.
-چگالی کلمات کلیدی
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی که بطور غیر طبیعی استفاده شود توسط الگوریتم پنگوئن جریمه می شوند.
از کجا بدانیم که توسط الگوریتم پنگوئن جریمه شده ایم؟
اگر در تاریخ بروزرسانی این الگوریتم افت شدید ترافیک و رتبه را داشتید به احتمال فراوان توسط این الگوریتم جریمه شده اید.
در صورت جریمه شدن چکار کنیم:
-حذف بک لینک های که به آن ها دسترسی داریم
– disavowal کردن پیوند های بی کیفیت
-بهینه کردن چگالی کلمات کلیدی
در مجموع الگوریتم پنگوئن برای ضعفی که گوگل در شناخت لینک های بی کیفیت وب سایت ها و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ساخته شد و باید به شدت مراقب باشید که توسط این الگوریتم جریمه نشوید وگرنه کار سختی دارید که بتوانید از جریمه آن خارج شوید.

الگوریتم مرغ مگس خوار:

الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار

تاریخ انتشار این الگوریتم ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ می باشد. هدف الگوریتم مرغ مگس خوار درک معنا و مفهوم عبارت جستجو شده کاربر است.
خیلی از صاحب نظران معتقد هستند که این الگوریتم تاثیر برروی جستجوی محلی دارد و به دیگر نتایج کاری ندارد و باعث افت چندانی نمی شود.
گراف دانش چیست؟
اطلاعاتی است که گوگل در نتایج جستجو به ما نشان می دهد. به فرض من در اینجا واژه علی کریمی را سرچ کرد و خود گوگل بیوگرافی را در سمت راست نتایج گوگل به من نشان داد. گوگل حدس می زند که وقتی من به دنبال اسم علی کریمی هستم به احتمال زیاد به دنبال بیوگرافی این بازیکن هستم.
جستجوی معنایی در مرغ مگس خوار
جستجوی معنایی یعنی اینکه گوگل بر اساس سوابق شما به شما پیشنهاد های می دهد و در واقع علایق شما را به دست آورده و حدس می زند که به دنبال چه چیزی هستید.
یک جادو را به شما می گویم تا رگ خواب الگوریتم های گوگل را به دست آورید باوجود اینکه زمان بر است اما بادوام نیز می باشد و آن این است که به فکر تولید محتوای با کیفیت باشید و به فکر دور زدن الگوریتم های گوگل نباشید چون بالاخره شما را پیدا کرده و حکم اعدام شما را صادر می کند چون در برخورد با مجرم ها هیچ رحمی ندارد و به شدیدترین نوع با آن ها برخورد می کند.

الگوریتم فرد:

الگوریتم فرد
الگوریتم فرد گوگل

تاریخ انتشار این الگوریتم ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ می باشد و وظیفه ای این الگوریتم برخورد با محتوای ضعیف، پر از آگاهی و همچنین سایت های با بک لینک های ضعیف را هدف قرار می دهد.
در واقع اکثر سایت های که تحت تاثیر این الگوریتم گوگل قرار گرفته اند سایت های اسپم بودند که فقط به منظور رتبه گرفتن محتواهای بی کیفیت را تولید می کردند.
همچنین این الگوریتم با سایت های که از آگاهی زیاد استفاده می کنند برخورد می کند و آن ها را جریمه کرده و همانطور که گفته شد بخشش الگوریتم های گوگل سخت است و در واقع خیلی دل رحم نمی باشند.
چکار کنیم تا مورد جریمه الگوریتم فرد قرار نگیریم؟
-استفاده از محتواهای با کیفیت
-تا حد امکان استفاده از آگاهی کمتر
-لینک های اسپم را Disavow
به این الگوریتم ها احترام بگذارید از آنجا که احترام متقابل نیز وجود دارد نتیجه محترم بودنتان را می گیرید.

الگوریتم کبوتر:

الگوریتم کبوتر گوگل
الگوریتم کبوتر

تاریخ انتشار الگوریتم کبوتر ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ می باشد هدف الگوریتم کبوتر این است که براساس موقعیت مکانی بهترین نتایج را به شما نشان دهد.
این الگوریتم گوگل مانند سایر الگوریتم ها به کمک کاربران آمده تا سریع به پاسخ های خود برسند اگر قبل از این الگوریتم شما سرچ می کردید بهترین رستوران های نزدیک به احتمال خیلی زیاد رستوران های نزدیک شما بالا نمی آمد.
ولی الگوریتم کبوتر الان نزدیک ترین رستوران های اطراف شما را نشان می دهد.

الگوریتم رنک برین:

الگوریتم رنک برین گوگل
الگوریتم رنک برین

تاریخ انتشار این الگوریتم ۴ آبان ۱۳۹۴ می باشد این الگوریتم بر اساس هوش مصنوعی کار می کند و رفتار کاربران را در نتایج گوگل زیر نظر می گیرد و براساس آن رفتارها رتبه ها را تغییر می دهد.
این الگوریتم دو فاکتور مهم را نظر می گیرد.
یکی CTR یا نرخ کلیک
تعداد کلیک های که در صفحه جستجو گوگل بر روی سایت ها انجام می شود که می توانید با یک عنوان جذاب و متادیسکرپشن عالی می توانید CTR خوبی داشته باشید.
میزان ماندگاری کاربر در صفحه
کاربرانی که از طریق گوگل وارد صفحه شده اند هر چه بیشتر در صفحه بمانند یعنی اینکه رضایت بیشتری از وب سایت شما دارند که مورد توجه الگوریتم رنک برین قرار می گیرد.

الگوریتم موبایل فرندلی:

الگوریتم موبایل فرندلی گوگل
الگوریتم موبایل فرندلی

از آنجا که روزبروز بر تعداد جستجوهای موبایل اضافه می شود گوگل از خیلی وقت پیش به این فکر افتاد و الگوریتم گوگل فرندلی را ایجاد کرد تا وب سایت ها را چک کنید و ببیند که وب سایت ها ریسپانسیو هستند یا نه.
نتیجه گیری
در کل سایت خود را برای کاربران خود طراحی کنید اگر کابران سایت شما را دوست داشته باشند الگوریتم های گوگل نیز سایت شما را دوست خواهند داشت تولید محتوای باکیفیت شما را محبوب خواهد کرد از آن غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *