۱۰ استراتژی کارآمد برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی

همیشه به دنبال یکسری راه حل هستیم که محتواهای ما بیشتر دیده شود خب قطع به یقین یکی از کارهای که باعث بیشتر دیده شدن ما می شود تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است.
اما برای اینکه بهتر محتواهای ما دیده شود باید بدانیم چه چیزی را تولید کنیم؟ در چه زمانی آن را انتشار دهیم؟ که بیشترین بازخورد را از تولید محتوا داشته باشیم.

۱- شبکه اجتماعی که در آن تولید محتوا می کنید رابشناسید.

شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در آن ها
انواع شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در آن ها

یکی از کارهای که قبل از اینکه شروع به تولید محتوا در رسانه های اجتماعی بکنید این است که رسالت آن شبکه را بدانید به فرض مثال اینستاگرام برای چه چیزی ساخته شده است؟ مدیریت حرفه ای اینستاگرام را یاد بگیرید؟ یا تویتر، یوتیوب،فیسبوک و لینک دین برای چه چیزی ساخته شده است؟و امثال این شبکه های اجتماعی را که قرار است در آن محتوا بسازید را خوب بشناسید.
دلیل این کار این است که باعث می شود شما مخاطبان بیشتری را در آن رسانه اجتماعی به دست آورید. چون طبق سلیقه آن مخاطبانی که در شبکه اجتماعی وجود دارند تولید محتوا کرده اید.

۲- پست های پرطرفدار را هدف بگیرید!

خب قطعا در هر صنعتی که هستید یکسری برندهای معروف یا محبوب وجود دارند که مخاطبان زیادی آن ها را دنبال می کنند قطعا این مخاطبان، مخاطبین هدف شما نیز می باشند.خب شما به راحتی می توانید با یک نظر زیر این پست ها ی این برندهای معروف مخاطبان زیادی را درگیر به پاسخ گویی کنید و کم کم زمینه رشد برند خود را به وجود آورید.

۳-به روز رسانی محتواهای خود را فراموش نکنید

یکی از کارهای که شما به عنوان تولید کننده محتوا در شبکه های اجتماعی به عهده دارید این است که محتواهای قدیمی را به روز رسانی کنید و دوباره آن ها را در معرض دید مخاطبین قرار دهید که دو مزیت اینکار:
۱-محتواهای شما هیچ وقت قدیمی و از کار افتاده نیست.
۲- مخاطبی که محتواهای قدیمی شما را ندیده اند می بیند.

۴- از موج سواری در تولید محتوا برای رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

منظور این می باشد که یکسری از اتفاقات در دنیای واقعی باعث شایعاتی در فضای مجازی می شود که به شدت محبوبیت آن موضوع بالا می رود و اخبار در مورد آن بی نهایت تولید می شود شما به راحتی می توانید طیف وسیعی از مخاطبان را با تولید محتوا در آن زمینه به دست آورید.
پس موج سواری را در سواحل اینستاگرام، فیس بوک، تویتر و باقی شبکه های اجتماعی انجام دهید و لذتش را ببرید.

۵- در دسترس مخاطب باشید

مخاطبین در رسانه های اجتماعی
تعامل با مخاطبین در رسانه های اجتماعی

یعنی اینکه به فرض مثال اگر در زیر پست اینستاگرامی که انتشار داده اید کسی از شما سوالی پرسید سوال مخاطب خود را پاسخ دهید.
تعامل در فضای مجازی امروزه هیچ تفاوتی با دنیای واقعی ندارد پس فکر کنید در کلاس آموزشی هستید و شما به عنوان استاد در آنجا حظور دارید و مخاطبین شما دانش آموزانی هستند که شما باید آن ها مدیریت کنید.

۶-گزارش های گوگل آنالیتیکس را بررسی کنید.

برای اینکه تاثیر شبکه های اجتماعی را ببینید با استفاده از گوگل آنالیتیکس می توانید گزارش های مبنی بر اینکه چه تعداد بر روی لینک های شما کلیک شده و به سایت شما وصل شده اند را ببینید.
مزیت اینکار:
۱-شبکه های اجتماعی که با کسب و کار شما سازگارتر هست را بشناسید.
۲-نقاط ضعف و قدرت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی خود را به دست آورید.

۷-استفاده از هشتگ در تولید محتوا رسانه های اجتماعی

هشتگ و استفاده از آن در تولید محتوا
تولید محتوا در رسانه های اجتماعی با هشتگ

یا استفاده از هشتگ می توانید مخاطبین هدف، شما را پیدا کنند به سادگی هشتگ های خود را تایپ می کنند و پست های مورد علاقه خود را پیدا می کنند. همچنین با استفاده از هشتگ می توانید برند خود را نیز توسعه داده.استفاده از هشتگ می توانید محتواهای خود را دسته بندی کرده و مخاطبین را به دسته مورد علاقه خود هل دهید!

۸-استفاده از اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکسری از اطلاعات یا داده ها که از نظر ارائه پیچیده می باشند را به صورت تصویری و روان نشان می دهد.
مزیت استفاده از اینفوگرافیک برای تولید محتوا در رسانه های اجتماعی:
۱-به اشتراک گذاری بیشتر توسط دیگران
۲-قابل فهم تر و راحت تر بودن برای مخاطبان
۳-احتمال بیشتر ویروسی شدن محتوا

۹-مخاطبان را درگیر کنید

پست های تولید کنید که مخاطبان را وادار به کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری کند به این ترتیب میزان دیده شدن پست شما بیشتر می شود همچنین اعتبار شما بالاتر می رود و به مراتب در پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند.

۱۰- تجربه های موفق مشتریان خود رابه اشتراک بگذارید

تجربه مخاطبین
تجربه های موفق کاربران خود را به اشتراک بگذارید

یکی از کارهای که باید شما برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی انجام دهید این است که تجربه های مشتریان موفق خود را به اشتراک بگذارید که مخاطبان به شما اطمینان کنند و یک قدم آن ها را به اطمینان بیشتر نسبت به خود نزدیک تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *