بازاریابی با اینستاگرام

بازاریابی با اینستاگرام

چرا بازاریابی با اینستاگرام؟

امروزه این شبکه اجتماعی به دلیل قابلیت های جالبی که دارد بسیار مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته است خیلی از مردم اوقات فراغت خود را در اینستاگرام می چرخند. و این بستری را آماده کرده که می توانیم آن را به کارخانه پولسازی تبدیل کنیم. برای اینکار ما نیاز داریم که بازاریابی با اینستاگرام را بداینم.
اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ اولین نسخه آن بر روی آیفون ۴ نصب شد و بعد ها توسط شرکت فیس بوک خریداری شد.

قابلیت های اینستاگرام:

۱- به اشتراک گذاری تصاویر
۲- به اشتراک گذاری ویدیو
۳- استوری گذاشتن
۴- فیلم لایو گذاشتن
۵- دایرکت دادن(چت کردن با سایر مخاطبان اینستاگرام)
۶- کامنت و لایک و ذخیره کردن پست ها
۷- تگ کردن و هشتگ گذاری و…
و خیلی دیگر از امکانات جالبی که در اختیار شما قرار می دهد.

ساخت پروفایل حرفه ای برای اینستا

یکی از اولین اقدام های شما برای بازاریابی با اینستاگرام این می باشد که پروفایل حرفه ای داشته باشید تا مخاطبان را مجذوب کند.
اولین اقدام این است که پروفایل خود را از شخصی به بیزینسی(تجاری) ارتقا دهید.
۱- وارد تنظیمات شوید.
۲- روی Switch to Business Profile بزنید.
۳- در این قسمت نیاز به یک اکانت فیس بوک دارید
۴- و در مرحله بعد نوع اکانت خود را و اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

نام کاربری در اینستاگرام

نا کاربری مناسبی انتخاب کنید که کسی که شما را می شناسد به راحتی پیدایتان کند من اسم اکانت خودمو خونه نشین گذاشتم و با سرچ در جستجوگر اینستاگرام به راحتی قابل پیدا شدن هستم.

عکس پروفایل اینستاگرام

اگر شما لوگوی مخصوص به خود را دارید از آن لوگو استفاده کنید که مخاطبانتان با شما احساس نزدیکی داشته باشند.
اگر شخص معروفی هستید و خودتانم برند هستید از عکس خود برای پروفایل استفاده کنید.
در انتخاب عکس دقت کافی را انجام دهید.

بیوگرافی خود را تکمیل کنید:

در این قسمت شما می توایند ۱۵۰ کلمه بنویسید که باید دقت کنید که پروفایل جالبی بنویسید که در واقع کاربر لپ کلام را بگیرد.
شما باید پاسخ این سوالات را در قسمت بیو اینستاگرام بدهید:
۱- نام
۲- شما کی هستید؟
۳- چه کاری انجام می دهید؟
۴- چرا باید شما را دنبال کنند؟
۵- از چه طریقی می توانند با شما ارتباط داشته باشند؟
اگر بتوانید پاسخ به این ۵ سوال را بنویسید یعنی اینکه شما یک پروفایل حرفه ای برای اینستاگرام خود ساخته اید.

از highlights استوری خود به خوبی استفاده کنید.

در این قسمت سعی کنید نظر مشتری های خود، خدماتی که ارائه می دهید و تمام آن چیزی که محصولات شما را به نمایش می گذارد استفاده کنید در واقع اگر اینستاگرام را مغازه خود بدانیم این قسمت ویترین مغازه است.

تولید محتوا برای اینستاگرام

خب تولید محتوای خوب یکی از چالش های دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام است.
نکاتی که باید رعایت کنید:
۱- استفاده از هشتگ ها
هشتگ ها قابلیتی هست که اینستاگرام در اختیار کاربرانش قرار می دهد برای استفاده از هشتگ کافی است قبل از کلمه ای که می خواهید علامت شارپ یا # را استفاده کنید سعی کنید از هشتگ های غیر مرتبط به کسب و کارتان استفاده نکنید و حداقل بین ۳ تا ۶ هشتگ در هر پست استفاده نکنید استفاده از هشتگ زیاد نتیجه عکس به شما می دهد.
۲- سایز تصاویر ۱۰۸۰*۱۰۸۰
سعی کنید از تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰*۱۰۸۰ استفاده کنید که تصاویر شما نه بی کیفیت باشد که خوب نمایش داده نشود و نه خیلی با کیفیت باشد که توسط اینستاگرام بریده شود.
۳- از مخاطبانتان در خواست کنید!
به مخاطبان بگویید که پست را لایک کنند، کامنت بگذارند برای دوستانشان ارسال کنند وقتی که اینکار را می کنید تعداد بیشتری لایک و کامنت می گیرید و این به بازخورد پیج شما کمک می کند.
۴- کپشن های منحصر بفرد بنویسید
در نوشتن کپشن ها دقت کنید طوری باشد که مخاطب را وادار به خواندن آن کنید که وقت بیشتری را در پیج شما بگذراند.
۵- ارسال پست ها در زمان مناسب
خب اکثرا پست ها در ساعات ۸ تا ۱۰ شب بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد هر چند که باید این مورد را در ساعات متفاوت تست کنید و ببینید پست های شما در چه زمانی بازخورد بهتری دارد.
به فرض مثال شما باید سعی کنید زمانی که یک برنامه تلوزیونی جذاب (مانند پایتخت، عصر جدید! مثلا جذاب خخخخ) پخش می شود تا حد امکان پست نگذارید چون خیلی از مخاطبان شما در آن زمان پای تلوزیون هستند نه اینستاگرام.
۶- مسابقه به راه بیندازید
یک مسابقه جالب در پست هایتان به راه بیاندازید تا مخاطبان را درگیر کنید.
مثلا شرکت سامسونگ هر چند مدت یک بار مسابقه به راه می اندازد و از مخاطبان خود درخواست می کند که با گوشی ساسمونگ خود عکس بگیرند و با هشتگ سامسونگ انتشار دهند.
۷- از پشت صحنه کارتان یا زندگیتان استوری منتشر کنید.
همیشه پشت صحنه ها جالب است من به شخصه پشت صحنه فیلم های آقای مهران مدیری که در آخر فیلم پخش می شود را بیشتر از خود فیلم دوست دارم. پس سعی کنید از پشت صحنه زندگی یا کسب و کارتان استوری بگذارید.
۸- استفاده از تم مخصوص
بگذارید عکس ها و فیلم های شما کاور مخصوص به خود را داشته باشید که هرکسی در هرجای آن را دید بگوید که این از پیج شماست که کپی شده است.

اینستا را به مغازه تبدیل کنیم ؟

فروشگاه در اینستاگرام
بازاریابی با اینستاگرام

یکی از امکانات جالب دیگری که اینستاگرام در اختیار ما قرار می دهد این است که می توانید قیمت خرید و لینک خرید بر روی محصولات خود بگذاریم.
کافی است در یکی از سایت های که اجازه می دهند ما فروشگاه خود را آنجا بسازیم (نظیر شاپفا) برویم و محصولات خود را انجا بسازیم و اکانت خود را به فیس بوک وصل کنیم و در فیس بوک لیست کاتالوگ را بسازیم و منتظر تایید ایستاگرام بمانیم.

تبلیغات در اینستاگرام:

خب در اینجا باید دقت کنید که در پیج های تبلیغ بگذارید که بازخورد برای پیج شما داشته باشد یعنی مخاطبان آن پیج به محصولات شما علاقه داشته باشند.
استفاده ریپورتاژ آگهی یا پست های غیر مرتبط در اینستاگرام؟
ریپورتاژ آگهی یعنی اینکه از پست های شبیه به آن پیجی که تبلیغ ما را می گذارد استفاده کنید و به طور دائم در پست های آن پیج بماند که هم خوب است و م بد!
خوب است چون مخاطبان آن پیج حس بومی بودن پست را دارند و بد هست چون امکان دارد مثل باقی پست ها سرسری از آن بگذرند.
خب نمی توان به طور قطعیت یکی را گفت چون هر کدام مزایا و معایبی دارند. تبلیغات یکی از ستون های محکم برای بازاریابی با اینستاگرام می باشد.

رسیدن به صفحه اکسپلور اینستاگرام

صفحه اکسپلور اینستاگرام همان صفحه جستجوی اینستا می باشد که الگوریتم های اینستاگرام علاقه مندی های کاربران را بر اساس رفتار کاربر نشان می دهد میلیون ها بازاریاب اینستاگرام در پی این هستند که به صفحه اکسپلور نفوذ کنند.
-مخاطبان خود را بشناسید و برای آن ها تولید محتوا کنید
مخاطبان اگر پست های شما را دوست داشته باشند تعامل با پیج شما را بالا می برند با لایک کردن، کامنت گذاشتن، ارسال کردن پست برای دوستانشان، ذخیره کردن پست با ریپست کردن پست های شما و … که باعث می شود شما به صفحه اکسپلور کاربران بروید.
-از تگ ها استفاده کنید
همان طور که در بالا گفته شد تگ ها کمک ویژه ای برای پیداشدن شما می کنند همچنین معرف پیج شما هستند در واقع همان کلمات کلیدی در سئوی گوگل می باشد.
در واقع شما با انتشار محتوای جذاب به راحتی میتوانید به اکسپلور مخاطبانتان راه پیدا کنید فقط با صرف زمان و تولید محتوای جالب.
می توانید مقاله آموزش تولید محتوا با موبایل را نیز بخوانید تا بتوانید با موبایلتان به راحتی شروع به تولید محتوا برای اینستاگرام کنید.
سعی کردیم بطور خلاصه بازاریابی با اینستاگرام را برای شما دوست داران اینستا توضیح دهیم انشالا به زودی یک محصول کامل و جامع در مورد بازاریابی با اینستا را ساخته و در اختیار شما دوست داران قرار می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *