قرار گرفتن در صفحه اول گوگل رویای که در یک قدمی شماست

رتبه اول در گوگل

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل رویای است برای خیلی از مدیران سایت ها با اینکه کار چندان سختی نیست که صفحه اول گوگل را بدست آورید.
مقالات بیشماری در حوزه سئو وجود دارد اما خواندن اکثر آن‌ها شما را غرق در فاکتورهای زیادی که برای رتبه‌بندی سایت وجود دارد می‌کند. خب این تعداد فاکتور شما را گیج می‌کند. خوشبختانه، یک راه وجود دارد که همیشه یک قدم شما را جلو نگه دارد و آن این است که لیست سئوی خود را در کارهای روزانه و ماهانه جدا کنید.
با تمرکز روی استراتژی سئوی خود، می‌توانید لیست سئوی خود را اولویت بندی کنید و عقب بنشینید و از ترافیک ایجاد شده لذت ببرید.
در مقاله قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل قصد داریم:

  • بهترین شیوه‌های سئو بصورت روزانه
  • بررسی استراتژی سئو به صورت ماهانه
  • داشتن استراتژی خوب نیمی از راه برد است

در این مقاله شما یاد می‌گیرد چگونه سئوی سایتتان را مرتب کنید تا نرخ تبدیل(conversion rates) بالا رود.

بهترین شیوه‌های سئو به روال روزانه و ماهانه نیاز دارد

بهینه سازی موتورهای جستجو در دنیای دیجیتال امروز به شدت حائز اهمیت می‌باشد.

اگر تابحال از خود پرسیده باشید که “چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟”باید با کلمه سئو آشنا باشید پس می‌دانید کارهای زیادی برای این کلمه سه حرفی قدرتمند وجود دارد به عنوان مثال: تحقیق در مورد کلمات کلیدی،بهینه‌سازی محتوا، نقشه سایت و… تمام این فاکتورها وجود دارد چگونگی اولویت‌بندی این کارها دشواری سئو است.

بهترین استفاده از سئو این است که لیست کارهای ساده روزانه را انجام دهید تا در این تورنومنت همیشه در صفحه اول گوگل بمانید.

با کارکردن برروی سئو در قطعات کوچکتر به صورت روزانه، تلاش های ماهانه نیز ساده خواهد شد.

لازم نیست که داشتن روال روزانه را بیش از حد پیچیده کنید فقط چهار مورد را در سئوی روزانه خود قرار دهید.

۱-تجزیه و تحلیل با Analytics

تجزیه و تحلیل سئو
تجزیه و تحلیل سئو به صورت روزانه

برای اینکه بدانید اطلاعات آماری سایت شما قبل و بعد از آمدن به صفحه اول گوگل چگونه است باید گوگل آنالیتیکس را به سایت خود وصل کنید.

اولین کاری که در لیست سئوی روزانه شما باید باشد تحلیل سایتتان می‌باشد.

باید از هردو سرویس Google Analytics و Google Search Console برای تحلیل وبسایتتان استفاده کنید.

Google Analytics: جزئیاتی در مورد کاربران، ترافیک و تحلیل های تخصصی دیگری به شما می‌دهد.

Google Search Console: تحلیل عملکرد سایت شما با گوگل را به شما می‌گوید

چه رویدادهای را باید در Google Analytics بررسی کنیم؟

سه عملکرد را باید هر روز چک کنید:

  • The overview
  • Unique pageviews
  • Conversions

 The overview(نمای کلی):

وقتی وارد Google Analytics می‌شوید اولین چیزی که می‌بینید نمای کلی است

نمای کلی
صفحه اصلی گوگل آنالیتیکس

این نما هرگونه تغییر در ترافیک سایت شما را بهتون میده.همچنین افزایش عملکرد سایت را با رنگ سبز و کاهش عملکرد را با رنگ قرمز نشان می‌دهد.

Unique pageview (نمای صفحه های منحصربه‌فرد):

برای یافتن Unique pageview به منوی سمت چپ بروید و بر روی Behavior » Overview کلیک کنید.
صفحه منحصربفرد
اطلاعات آماری گوگل آنالیتیکس

سپس یک نمودار به صورت شکل زیر ظاهر می‌شود که تعداد نمایش صفحه، میانگین ماندن در صفحه، بانس ریت و نرخ خروج و… را به شما نشان می‌دهد.

گزارش آمار آنالیتیکس
اطلاعات و آمار

چیزی که شما باید در اینجا بررسی کنید Unique pageview است.

صفحات منحصربفرد آمار
آمار منحصربفرد

Unique pageview یک معیار خوب برای تحلیل میزان ترافیک منحصر به‌فرد می‌باشد. شما از این طریق می‌توانید هر روز تحلیل کنید که آیا در راه رسیدن به اهدافتان هستید یا نه!

برای اینکه بتوانید دامنه تاریخ داده‌ها را تغییر دهید کافیست روی تقویم در گوشه سمت راست بالا بزنید.

تغییر دادن تاریخ
تغییر دادن تاریخ در آنالیتیکس

Conversions (تبدیل):

از قبل یکسری اهداف را در این قسمت تعیین می‌کنید و هر روز چک می‌کنید طبق روال معمولی پیش می‌رود یا خیر.

برای رفتن به Conversions کافیست از منوی سمت چپ  Acquisitions » Overview را بزنید

نرخ تبدیل
اطلاعات سئوی روزانه

شما می‌توانید در اینجا ببینید که ترافیک سایت شما از کجا آمده و از همه مهم‌تر نرخ تبدیل سایتتان را ببینید.

تحلیل اطلاعات آنالیتیکس
تحلیل آمار و اطلاعات آنالیتیکس

در تحلیل‌های روزانه نگران نباشید که ترافیک از کجا می‌آید چون در تحلیل‌های ماهانه به راحتی می‌توانید متوجه شوید. در اینجا شما می‌خواهید بدانید که نرخ تبدیل شما با هدفتان یکی است یا نه.

تحلیل سئو
تحلیل های سئوی روزانه

بعد از چک کردن نرخ تبدیل اگر مشکلی وجود نداشت شما دیگر اینجا کاری ندارید.

چه رویدادهای را باید در Google Search Console بررسی کنیم؟

پس از بررسی نحوه ترافیک و تبدیل های شما نوبت به عملکرد کلی سایت می‌رسد.

Performance (کلیلک‌های حاصل از جستجو)

کلیک های جستجو
تعداد کلیک ها

Coverage (به معنی URL های که گوگل می‌تواند یا نمی‌تواند ایندکس کند)

اطلاعات مربوط به صفحات ایندکس شده
ایندکس گوگل

Enhancements (عملکرد در موبایل و سرعت)

عملکرد در موبایل
ریسپاسنیو صفحات

هر کدام از ابن بخش‌ها را به صورت روزانه بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد.

۲- روی محتوای خود کار کنید

بازاریابی محتوا
محتوا برای رتبه اول گوگل

بازاریابی محتوا (Content marketing) یکی از بهترین راه‌ها برای هدایت ترافیک به سایت شماست. همچنین محتوای خوب می‌تواند جایگاه شما را خیلی بالا ببرد. هزینه آمدن به صفحه ی اول گوگل با محتوا صفر ریال می باشد و فقط کافیست محتوای خوبی تولید کنید تا معجزه رتبه اول گوگل را ببینید.

به همین دلیل است که باید بخشی از سئوی روزانه خود را به تولید محتوا اختصاص دهید. که روزانه باید یک تا چند مورد از چهار موردی که گفته می‌شود را انجام دهید.

۱-ایده‌پردازی

یکی از سخت‌ترین قسمت‌ها ایده‌پردازی است. شما هر روز باید وقت بگذارید تا ایده ساخت محتوای جدید به ذهنتان برسد.

۲-تحقیق

برای اینکه شما پست‌های جدید بگذارید باید در مورد آنچه که قرار است محتوا تولید کنید به طور کامل تحقیق انجام دهید.

هیچ چیزی به اندازه محتوای ضعیف نمی‌تواند دشمن شما باشد.

اول بخوانید بعد بنویسید!

۳-محتواهای قدیمی را بروزرسانی کنید

یکی از بخش‌های جالب بازاریابی محتوا این است که محتوای شما هیچ‌وقت کامل نیست و همیشه می‌توانید مطالب را بروزرسانی کنید.

هرچه زمان روبه‌جلو میره آمار و ارقام، فناوری روبه‌پیشرفت است و شما باید محتواهای خود رو بروز کنید.

پس همین الان به پست‌های قدیمی خودتون سری بزنید و اون‌ها رو بروزرسانی کنید.

۴-محتوای جدید بسازید

شما الان ایده‌پردازی و تحقیقات خودتون رو انجام دادید و نوبت به ساخت محتوای جدید رسیده واقعیت امر این است که تولید محتوای با کیفیت کار بسیار سختی است.

به همین دلیل باید تولید محتوا در کارهای روزانه سئوی شما باشد.

۳-لینک‌سازی کنید.

یکی از عوامل بسیار مهم در سئو بک‌لینک ها هستند.به همین دلیل شما باید هر روز یک الی سه بک‌لینک با کیفیت ایجاد کنید.

لینکسازی در سئوی روزانه
سئوی روزانه و لینکسازی

لینک‌سازی یکی از کارهای دشواری است که شما باید در لیست سئوی روزانه‌تان داشته باشید.

شما به چشم یک ماراتن به لینک‌سازی نگاه کنید یعنی اینکه آهسته و پیوسته پیش روید که مشکلی برای سایت شما پیش نیاد.همان طور که گفتم رسیدن به صفحه اول گوگل  کاری است مداوم و نه یک شبه.

۴-استفاده از رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی در سئوی روزانه
رسانه های اجتماعی و سئوی روزانه

یکی از راه‌های عالی گرفتن ترافیک ارسال پست به رسانه‌های اجتماعی است.پس یکی از استراتژی های سئوی روزانه شما این است که پست‌های هدفمند را در رسانه‌های اجتماعی پخش کنید.

شرکت‌های که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند ۴۰% بیشتر فروش دارند نسبت به آن‌های که استفاده نمی‌کنند.

باید به این چند نکته در مورد استفاده روزانه  از رسانه‌های اجتماعی دقت کنید:

  • ارسال مداوم
  • ارسال پست در زمان‌های مناسب
  • به نظرات پاسخ دهید

این چهار تاکتیک ممکن است جدید نباشد ولی بسیار کارآمد هستند.

برای به نتیجه رسیدن در سئو  شما باید صبور باشید این کارها را بصورت روزانه انجام دهید تا اثر آن را در رتبه بندی سایتتان مشاهده کنید.

بررسی‌های ماهانه سئو

پله های ترقی سئو بصورت ماهانه
پله های ترقی سئو

حالا شما هرروز لیست سئوی خود را چک می‌کنید و در ماه یک بار نیاز است که دو چیز را چک کنید:

  • تحلیل کلی آمار نسبت به ماه گذشته
  • مرور مطالب

تحلیل کلی آمار نسبت به ماه گذشته

باید آمار هرماه خود را نسبت به ماه گذشته تحلیل کنید تا بدانید که مسیر پیشرفت را گرفته‌اید یا نه.که نسبت به این تحلیل‌ها باید اقدامات روزانه سئوی خود را چک کنید.

مرور مطالب

باید به نحوه عملکرد محتوای خود توجه کنید تا بتوانید محتوای ماه آینده را بهتر برنامه ریزی کنید.

به عنوان بخشی از روال ماهانه SEO خود ، باید از خود بپرسید:

  • کدام مطالب بیشتر مورد بازدید قرار گرفته است؟
  • کدام مطالب بیشترین زمان ماندن در صفحه را دارد.؟
  • کدام مطالب بیشترین نرخ تبدیل را دارد؟
  • مخاطبان من از کجا آمده اند؟

و بر اساس این سوالات محتوای ماه آینده‌ی خود را بهبود بخشید. محتوا پادشاهی است در سئو و رنک اول گوگل را می توانید با آن به دست بیاورید.

دریافت ترافیک از طریق سئو نیمی از برد است.

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
ترافیک سئو نیمی از برد است

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل تنها نیمی از برد است شما باید استراتژی های مخصوص به تجارت خود رابدانید تا بتوانید مخاطبانتان را به مشتری تبدیل کنید.

برای مثال: برای سایت‌های آموزشی می‌توانید با پیشنهاد دادن آموزش رایگان، ایمیل کاربرانتان را بگیرید و سپس از طریق کمپین‌های ایمیلی آن‌ها را به مشتری تبدیل کنید.

تحقیق کنید و بدانید که علایق کاربرانتان چیست؟ سپس آن‌ها را به صورت رایگان یا ارزان در اختیارشان قرار دهید و آنها را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

امیدوارم نردبان سئوی خود را پیدا کرده باشید.مقالات در زمینه سئو را در بخش سئو بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *