سئو سایت فروشگاهی | قدم به قدم تا رتبه ۱ فروشگاه اینترنتی

سئو سایت فروشگاهی

رتبه یک گوگل برای کسانی که سئو کار کرده اند می دانند که زحمت زیادی دارد و خیلی داستان ها وجود دارد که شما بتوانید یک سایت را به رتبه یک برسانید.(سئو سایت فروشگاهی دشواری بیشتری دارد.)
چرا رتبه یک گوگل اهمیت دارد؟
اگر شما تنظیمات مرورگرتان را دستکاری نکرده اید ۱۰ نتیجه به شما نشان خواهد داد که بیشترین تعداد کلیک ها را ۳ نتیجه اول می گیرند و در بین ۳ نتیجه اول رتبه یک بیشترین تعداد کلیک را خواهد گرفت که این اهمیت رتبه یک بودن را می رساند.

سئو چیست؟

سئو سایت

مجموعه قوانینی که روی سایت انجام می دهیم تا سایت ما را در صفحه اول موتورهای جستجو قرار دهد.
سئو دو بخش دارد:
۱-سئوی داخلی:
به تمام کارهای که در داخل سایت انجام می دهیم سئوی داخلی می گویند
مواردی که در سئوی داخلی وجود دارد:
-قالب
-سرعت سایت
-تصاویر
-ویدیو
-کلمه کلیدی
-معماری
۲-سئوی خارجی:
به تمام کارهای که در خارج از سایت انجام می دهیم سئوی خارجی گفته می شود.
مواردی که در سئوی خارجی وجود دارد:
-لینک سازی
-سوشیال سیگنال (شبکه های اجتماعی)
هر دوی این ها کنار هم رتبه سایت را افزایش می دهند.

سئوی داخلی در سئو فروشگاه اینترنتی

۱-کلمه کلیدی:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب
کلید واژهای مهم

کلمه کلیدی یعنی همان عبارت های که کاربر سرچ می کند و ما آن محصول را برای فروش داریم پیدا کردن کلمات کلیدی نیاز به یک سری تحقیقات دارد.
راه های پیدا کردن کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی:
-تحلیل رقیبانی که محصولات ما را دارند
-استفاده از ابزارها
• Kwfinder
• Keywordtool
• پیشنهاد های گوگل
برای تکمیل این اطلاعات مقاله انتخاب کلمه کلیدی مناسب را بخوانید.

۲- عنوان ها در سئوی فروشگاهی

-شش تگ H داریم از h1 تا h6 که به ترتیب اهمیت کم تر می شود.
-تگ عنوان که در عنوان مرورگر هم می آید.
-بولد، ایتالیک و…
-لیست ها (OL،UL)

۳-قالب سایت

قالب سایت شما باید ریسپانسیو باشد یعنی بر روی تمام دستگاه ها از جمله کامیپوتر، موبایل و … به صورت صحیح باز شود قالب مناسب خیلی بر روی سئوی سایت فروشگاهی تاثیر می گذارد.
قالب باید زیبا و سبک باشد که کاربر را نگه دارد و میزان بانس ریت یا ماندگاری کاربر در سایت شما را بهبود بخشد که تاثیر زیادی در رتبه سایت شما دارد.
بهترین قالب رایگان فروشگاهی ووکامررس پوسته Zerif lite و غیر رایگان Good News می باشد.

۴-سرعت

برای اینکه سرعت سایت خود را ببینید کافی است وارد سایت gtmetrix شوید و دلایل سرعت سایت را بهتون میگه که به چه دلیل سرعت سایت شما پایین می باشد.
برای اینکه سرعت سایت شما بالا برود کد gzip را به فایل htaccess اضافه کنید. ولی اگر دوس نداشتید از این روش استفاده کنید می توانید افزونه w3 total cache را نصب کنید.

۵- گوگل وب مستر

هر کسی که سئو سایت فروشگاهی نیاز دارد حتما باید سایت خود را به Search Console وصل کند و کار کردن با آن که خیلی ساده می باشد را هم یاد بگیرد.
ارتباط مستقیم گوگل با سایت شما از این طریق می باشد.

ورود به بازار پر رقابت سئو فروشگاه اینترنتی

شما نمی توانید با دیجی کالا رقابت کنید ولی می توانید در یک زمینه تخصصی بالا بیایید و گوشه کوچکی از بازار را بگیرید.
راهکار ورود به بازار پر رقابت تخصصی کار کردن است گوگل سایت های تخصصی در یک زمینه را دوست دارد.

نکاتی برای رعایت کردن

سئو فروشگاهی

-هاست و دامنه:

UpTime : یعنی سایت همیشه بالا بیاد. اگر UpTime پایین باشد به شدت به رتبه سایت ضربه می زند.

هاست داخلی یا خارجی؟
هاست داخلی در حد خیلی معمولی سرعتش ببیشتره
عمر دامنه
اگر عمر دامنه شما چندین ساله باشد از لحاظ گوگل این سایت می خواهد برای سال های زیادی کار کند و اعتبار سایت شما نزد گوگل بالاتر خواهد رفت.
Exact Match:
یعنی اینکه دامنه سایت شما با کلمه کلیدی یکی باشد تاثیر کمی دارد.
ir یا com؟
تفاوتی ندارد ولی آی ار تاثیر کمی در سئوی محلی دارد.
کلمه کلیدی در دامنه:
استفاده از کلمه کلیدی در دامنه تاثیر دارد.
نام اصلی سایت
هنگام وارد کرد اسم سایت در وردپرس خیلی مهم است.
معرفی سایت
یک معرفی سایت هم دارم که از کلمات کلیدی استفاده کنید.
ساختار لینک مناسب
سعی کنید از لینک محصولات صحیح استفاده کنید و از اسم محصولات نیز استفاده کنید.
معماری سایت
یک دسته بندی کلی داشته باشید و در داخل منو از کلمه کلیدی استفاده کنید که تاثیر خیلی زیادی بر روی سئو شما می گذارد.
استفاده از کلمات کلیدی در هدر و فوتر
نقشه سایت
ساخت یک نقشه سایت تاثیر زیادی برای شناخت زود هنگام معماری سایت شما به گوگل دارد.

صفحه اول عالی فروشگاهی

-سبک
سعی کنید صفحه اصلی فروشگاهی تا جای ممکن سبک باشد.
-زیبایی
صفحه اول باید زیبایی داشته باشد که کاربر را جذب کند
-مشخص بودن بخش های اصلی
باید در صفحه اصلی تمام بخش های مختلف سایت مشخص باشد
-ایمیل بگیرید
سعی کنید با یک پیشنهاد تخفیف و یا پیشنهاد رایگان ایمیل کاربران را بگیرید تا یتوانید اطلاعات آن ها را برایپیشنهاد ویژه ها و کمپین های ایمیلی استفاده کنید.
-فضای سفید
از فضای سفید استفاده کنید و بگذارید صفحه ی شما نفس بکشد!
سئو صفحه محصول
اصلی ترین بخش در سئوی سایت فروشگاهی سئوی محصول می باشد چون معمولا خیلی کم پیش می آید که کاربران وارد صفحه اصلی شوند.
-عنوان یا اسم محصول
حتما داخل تگ h1 قرار دهید.
کلمه کلیدی حتما داخل اسم محصول باشد
استفاده از عدد داخل عنوان
استفاده از تاریخ
عنوان را خیلی کوتاه نگذارید
-تصویر اصلی محصول
سایز و کیفیت و حجم تصاویر باید مناسب باشد.
همچنین ویژگی alt تصاویر را حتما پر کنید و از کلمات کلیدی استفاده کنید.
در تمام زوایا از محصول عکس بگیرید و در صفحه محصول بگذارید.
-توضیحات کنار تصویر
گوگل عبارات و تصاویری که اول محصول هست خیلی تاثیر گذار می بیند پس خیلی تاتیر گذار است. در فروشگاه ووکامرس قسمت توضیحات اون پایین صفحه قرار دارد که می توانید آن را پر کنید.
-ویدیو تولید کنید.
ویدیو باعث اعتماد سازی مشتری می شود و از محصولات در حال استفاده فیلم بگیرید و در صفحه مربوط به محصول بگذارید.
کیفیت صدای عالی برای ویدیوی معرفی مهم نیست.تصویر با کیفیت عالی نیاز نیست همون کیفیت معمول هم خوب است.
-نقد برای محصول
نقد نویسی کنید برای محصول یه چیزی شبیه به نظرات کاربران به عنوان متخصصی از طرف خود شما به عنوان متخصص.
-تاثیر کامنت ها بر سئو
کامنت ها چون می تواند به عنوان اضافه شدن متن به محصول باشد پس کامنت ها را تایید کنید.
-تصاویر داخل صفحه
متناسب با متن باشد. متن جایگزین و نام تصویر مرتبط با محصول و کلمه کلیدی باشد.

-تکنیک آسمان خراش برای سئو سایت فروشگاهی

• مطالب طولانی ۵۰۰۰ هزار کلمه به بالا.
• مطالب قدیمی را دوباره نویسی کنید.
• فهرست وار بنویسید.
• تیتربندی صحیح استفاده کنید.
• عکس، ویدیو، صوت و…. استفاده کنید.
• فهرست و مقدمه عالی
وقتی یک آسمان خراش درست کردین که هیچ سرچ دیگری نیاز نباشد.
-بروزرسانی مطالب قدیمی
-کامنت های دوست داشتنی
بیش از ۶۰ درصد خریدارها قبل از خرید کامنت ها را می خوانند.
استفاده از افزونه یوست (yoast seo for everyone)
با استفاده از این افزونه می توانید کمک بگیرید که چطور مطالبتون رو سئو کنید به راحتی.البته این افزونه هم اشتباهاتی دارد ولی از آن استفاده کنید.

درباره ما

حتما برای اعتمادسازی صفحه درباره ما درست کنید.و در این صفحه شروع به داستان سرایی کنید و بگووید سایت از چه سالی تاسیس شده و صاحب سایت کی هست و از این دسته توضیحات را اضافه کنید.

سئوی خارجی

استراتژی سئو
دیجیتال مارکتینگ و سئو

تا اینجا د مورد سئوی داخلی صحبت کردیم و الان می ریم سراغ سئوی خارجی و اینکه سئوی خارجی چی هست؟
سئوی خارجی یعنی اینکه اتفاقاتی که در خارج از سایت ما می افتد و باعث می شود که سایت ما از دید گوگل سایت معروف و معتبری شناخته شود بگذارید یک مثال واضح بزنم.
اگر محمدرضا گلزار ی کلیپی در مورد شما در صفحه اینستاگرامش بگذارد و صفحه شما را تگ کندچه اتفاقی می افتد. حجم زیادی از کاربران به سوی شما خواهد آمد و شما را فالو می کنند و شما شناخته و محبوب می شود دقیقا در سئوی خارجی ما داریم همین رو به گوگل می گیم.
-لینک سازی برای سئو فروشگاهی
شروع کنید به لینک سازی طوری که گوگل شما را پنالتی نکند روزی دو الی سه لینک برای سایت خودتون بسازید و بعد از چندین ماه جادوی لینک سازی را می بینید.
خب روش های زیادی برای لینک سازی وجود دارد هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی و شما می توانید از هردو روش استفاده کنید.
سعی کنید به صورت طبیعی لینک سازی کنید.
وبلاگ ها، انجمن ها، کامنت ها، اشتراک ویدیوها و تصویر جاهای هستند کهبه راحتی می توانید برای فروشگاه اینترنتی خودتون لینک سازی کنید.
از صفحه های خودتون نیز به سایت های معتبر و مرتبط که اعتبارش از شما بیشتر است لینک بدهید.
-شبکه های اجتماعی
فیس بوک و تویتر و یوتیوب و سایر شبکه های اجتماعی را بسازید و شروع کنید مطلب گذاشتن و در آنجا به فروشگاه خودتون لینک بدید تا ببینید چطور معجزه سوشیال مدیا را متوجه شوید.

برای اینکه سئو سایت فروشگاهی شما به خوبی پیش رود این مراحل را انجام دهید و این را بدانید که سئو به زمان نیاز دارد و راهی نیست که با یک شب طی شود بخصوص سئو سایت فروشگاهی به زمان بیشتری نیاز دارد.

با کامنت گذاشتن به ما روحیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *